Viktig driftsmelding / Important service message

by Payr Support, on 08. februar 2018

Sent i går kveld den 7. februar oppstod det en feil med innlogging til Payr appen. Feilen ble raskt identifisert takket være observante kunder og varslinger i våre systemer. Under 50 personer ble berørt av problemet, og vi kontakter alle kunder som har vært berørt. Feilen angår de kunder som forsøkte å logge inn med BankID etter 20:30 i går kveld.

Feilen gjorde at de som forsøkte å logge seg inn i går kveld ble bedt om å fylle inn BankID, og at disse personene fikk feil profil-informasjon ved innlogging. Vårt tekniske team løste problemene noen timer etter at feilen oppstod, og har i løpet av natten og morgentimene arbeidet med å forsikre oss om at vi har full oversikt over situasjonen.

Kortinformasjonen til alle våre kunder er trygg da dette ligger eksternt hos vår leverandør Dibs/Nets.

Dersom du har opplevd noe du stusset over under innlogging til Payr App i går kveld, setter vi pris på om du varsler dette til support@payr.no slik at vi kan dobbelsjekke dette opp mot våre lister. Ring oss gjerne også på tlf: +47 800 69 540 om du spørsmål.

Vi vil rutinemessig rapportere hendelsen til Datatilsynet og Finanstilsynet, og vårt risk og compliance team overvåker situasjonen nøye fremover.

Vi beklager på det sterkeste feilen som oppstod, og vi vil ta en full gjennomgang av våre systemer og relevante leverandører i tillegg til selve feilrettingen som allerede er gjennomført.


English:
Late last night February 7th, there was an issue that created an error during log-in to the Payr app. The error was identified quickly due to observant customers and reports from our systems. The error caused the wrong profile information to be displayed to some customers when logging in to the app with BankID. Less than 50 people were affected by the issue, and we will contact all customers that have been affected. The error affected only those that attempted to log in with BankID last night after 20:30.

No card or payment information has been compromised, and is securely stored with our partners Dibs/Nets. Our technical team solved the issue within hours, and are now working to verify that we have full overview and control of the situation.

If you have experienced any issues or have any questions we would appreciate if you contact support@payr.no with any information so we can double-check our lists. Also, please feel free to call us on +47 800 69 540 if you have any questions.

We will according to our internal processes reported the incident to the Norwegian Financial Security Authorities and Data Protection Agency, and our risk and compliance team is monitoring the situation closely.

We are truly sorry for any inconvenience, and we will promptly do a full systems audit of our systems in addition to the error fixing we already completed.

 

Topics:support

Comments